Tuesday 4 February 2014

Pengalaman Interview Jawatan Kosong Bank

Pengalaman Interview Jawatan Kosong Bank

Assalamualaikum,,ok cni aku mau share sikit pasal experience aku inteview bank,,ok~~


BANK ISLAM
1 ) BANK ISLAM - ini 1st bank yg ak penah attend..jawatan yg aku d tawarkan adalah kontrak greeter..interview dia just a simple interview,,,masa ni branch manager sandakan yg interview aku sendiri..ok dia just tanya apa yg aku study wktu d UKM dlu,, then tnya pengalaman kerja,, then tanya penglibatan kokum aku tym d UKM dlu,,hehe itu ajer..senang kan? simple but dup dap dup dap jg jantung ini..syukur Alhamdulillah after intebiu bank ni,aku berjaya d panggil utk keja wlupn setakat kontrak setahun, tp cukup memberikan experience plg best di bank ni,,i love u bank islam sandakan



Bank Simpanan Nasional @ BSN
2 ) BANK SIMPANAN NASIONAL - ni bank kedua aku attend,, jawatan executive micro finance..
   boleh thnla intebiunya,,mula2 dia pgl rmai masuk p dlm bilik then suru dduk mcm org tgh duk exam. dia edar paper then suru wat esei in BM n BI..susah jgkla especially dia suru hurai tu tugas jwtn tu in Bi...after that, ada 4org org yg tmuduga kmi,,dan kmi d suru masuk bertiga2..so dlm bilik tmuduga tu dah mcm bilik debat,,masing2 dgn pandangan masing2..jawab jakla antam2, klu orglen berebut nak jwb, why not kita pn join jwb jg..jgn diam2,,ok.. tp hahha gagal plk aku tebiu ni,,coz masa tu ada dlm 50 org yg d pgl utk temuduga ni,,hehe


Maybank
3 ) MAYBANK - ok ni bank ke 3 aku interbiu,,bank ni mmg susah ckit bcoz kena spiking london..mula2 dia bg 40 soalan objektif mengenai tugas jwtn yg d mohon..then, dia suru wat kira2 pasal finance,, then bru dia pgl dlm interbiu,,masa interbiu tu exp keja dlu dia msti tnya then pasal zmn uni dlu pn dia akn tnya..


BANK RAKYAT
4 ) BANK RAKYAT - actually, bank rakyat adalah bank pertama yg pgil aku utk interview..masa tu bank rakyat cawangan sandakan pgl ak utk interbiu,,they call me,,but masa tu aku tiada di sandakan, masa tu plk aku baru sampai UKM tgh berbaris ambil baju jubah utk konvo,,ak tryla minta tunda,,org tu kata x boleh,,adeih melepassssss!!!!..


PUBLIC BANK
5 ) PUBLIC BANK - bank ni pgl aku utk interbiu jg,,tp aku x pegi, masa tu aku kat Sandakan,,dia suru aku pegi interbiu kat KL..haisshh cmana mau terbang?,,lawak jer,,tp lpas tu ada jg drg kol aku pgl utk tebiu public mutual,,alah yg jual unit trust tu,,tp ak x berminat sgt psl saham2 nie,,xpandai,,hahah


AMBANK
6) AMBANK - Ni lg satu,,selalu sgt antar sms d hp aku suru dtg walk in interview..acctually aku x suka klu walk in interview ni,,,hmmm,,pernah jg dia pgl aku utk jwtn esekutif, tp masa tu d HQ kk..ak plk masa tu keesokan harinya baru mau benikah,,cmana?,,hahhahah,,las2 x juga aku pegi,,hihihh



-----> itu je yg bole ak share psl experience aku dgn bank2 ni,,hehhe by the way klu interbiu bank ni kena pndai spking...kena pndai bergaya, kena pndai ckp,jgn malu2,,kena berani n English is very2 important things,,ok,,hehe

Adakah anda berminat untuk mengisi jawatan kosong dalam industri penerbangan? Jika anda mahu info lanjut tentang cara untuk mengisi jawatan kosong sebagai Pramugara @ Pramugari dan lulus temuduga syarikat penerbangan cemerlang. Isi form dibawah ini. Ianya PERCUMA.


Nama Anda

E-mail address






No comments:

Post a Comment